17. 01. 2020.

Siguran oslonac građevinske industrije Srbije

Dinamičan privredni rast kojim je obeležana godina za nama, inicirala je građevinska industrija ulaskom u novi investicioni ciklus pre svega infrastrukture a zatim i komercijalno poslovnih projekata, kako u prestonici tako i u ostatku Srbije. Lafarge Beton, kao pouzdan partner građevinske industrije ispratio je trend ulažući u nove kapacitete i razvoj proizvoda, obezbeđujući fundamente za njen dalji rast. Kao pojačanje bazama na Makiškom polju i u Leštanima, početkom jeseni puštena je u rad fabrika betona na Savskom nasipu, kapaciteta 60 m3/h. Njena pozicija otvorila je prostor za tržište komercijalno-stambenih objekata na Novom Beogradu, Vračaru, Dedinju, Senjaku i drugim atraktivnim lokacijama u Beogradu. Mreža betonskih baza u prestonici, na najzahtevnijem i najdinamičnijem tržištu u okruženju, pozicionirala je Lafarge Beton, uz jasnu poruku našim partnerima i potencijalnim kupcima da smo spremni da odgovorimo na sve veće izazove po pitanju kvaliteta i kapaciteta.

Reputacija kompanije Lafarge kao pouzdanog partnera i usmerenost ka inovativnim rešenjima – posebno u domenu infrastrukture, sa jedne strane, i kapacitet Lafarge betonskih baza sa druge strane, omogućili su nam učešće u realizaciji projekata koji su od nacionalnog značaja.

Pre svega treba pomenuti izgradnju Koridora XI, odnosno auto-puta “Miloš Veliki” čija je planirana dužina kroz teritoriju Srbije 270km. Lafarge proizvodi korišćeni su na 3 deonice auto-puta: Obrenovac-Ub, Lajkovac-Ljig i Ljig – Čačak. Za zahtevne radove na izgradnji tunela Brančić, najdužeg tunela (945m) na auto-putu, pored standardnih korišćeni su i betoni Lafarge Ultra serije – Mlazni beton i Hidromedia, drenažni beton visoke propustljivosti.

Obilaznica oko Beograda, auto-put koji se proteže dužinom 70km od Dobanovaca, preko Ostružnice i Bubanj potoka do Pančeva, takođe spada u red kapitalnih investicija. Beton se za potrebe izgradnje obilaznice isporučuje sa betonske baze “Makiš”, koja je snabdevena opremom namenjenom za grejanje i hlađenje betona, shodno vremenskim prilikama, čime je obezbeđena dostupnost kvalitetnog betona u svakom trenutku, poštujući zahtevnu dinamiku projekta.

U red značajnih infrastrukturnih projekata za čiju je izgradnju Lafarge isporučivao beton tokom 2019. godine ubrajaju se i završetak “Obilaznice oko Zrenjanina”, izgradnja tramvajskih šina preko Mosta na Adi, kao i radovi na rekonstrukciji i modernizaciji pruge Beograd-Budimpešta. Za potrebe izgradnje tunela u Čortanovcima, na trasi pomenute pruge, tokom prethodne dve godine isporučeno je preko 150.000m3 betona, uključujući i Mlazni beton Lafarge Ultra serije; beton se za radove na pruzi doprema sa mobilne baze stacionirane u Beškoj.

Usled sve većeg broja infrastrukturnih projekata koje prate zahtevi za betonima visokih klasa, performansi i specijalnih svojstava, u centralnoj laboratoriji Lafarge Srbija razvijen je još jedan tip betona – Ultra serija: Otpornost na habanje, koji zadovoljava potrebe srednjeg, odnosno teškog saobraćajnog opterećenja. Novi specijalni tip betona svoju primenu našao je u okviru projekta proširenja kapaciteta aerodroma Nikola Tesla kao i na izgradnji Zelenog bulevara, na potezu između ulica Kraljice Marije i Cara Dušana u Beogradu.

Novu godinu započinjemo u još dinamičnijem ritmu, otvaranjem nove betonske baze na lokaciji Ada Huja, aktiviranjem flote od 12 miksera i pumpe za beton, isporukom prvih planiranih količina betona za Aerodrom Nikola Tesla… Vežite sigurnosne pojaseve, dobrodošli u 2020!