20. 12. 2019.

Lafarge Srbija i izgradnja koridora 11

Kompanije koje su radile na izgradnji auto-puta, redovno su koristile proizvode i usluge Lafarge Srbija imajući potpuno poverenje u dokazan visok kvalitet i iskustvo na infrastrukturnim projektima.

Jedan od najznačajnijih projekata na kom smo učestvovali je izgradnja auto-puta Miloš Veliki, koji se nalazi na Evropskom saobraćajnom koridoru. Auto-put je planiran da se proteže od Temišvara, preko Vršca, Beograda, Čačka, Požege, Podgorice do Bara odakle bi bio povezan sa morskim putevima. Koridor 11 kroz Srbiju zove se „Miloš Veliki“, a nakon devet godina izgradnje, u avgustu ove godine svečano je otvorena deonica od Obrenovca do Ljiga

Naši proizvodi su se koristili na sledećim deonicama: Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig kao i Ljig-Čačak. Ukupna količina isporučenog betona za pomenute radove iznosila je preko 240 000 m3 visoko kvalitetnog betona sa naše četiri fabrike betona

  • dve fabrike betona locirane u „Brgulama“ za deonicu Obrenovac –Ub;
  • fabrika betona „Dići“ i fabrika betona “Dudovica” za deonicu Lajkovac – Ljig

Tunel Brančić

Simbol novoizgrađenog dela Koridora 11 je tunel „Brančić“, dužine 945 metara kod Ljiga sa 2 tunelske cevi. Tunel je bio izazov i za projektante i za izvođače radova, pošto lokaciju karakterišu podzemne vode i klizišta. Pored standardnih betona, za potrebe izgradnje tunela Brančić, najdužeg tunela Koridora 11, korišćen je Lafarge Mlazni beton Ultra serije, pogodan za izvođenje podzemnih građevinskih radova, izgradnju potpornih zidova i svodova tunela, što je potvrđeno i na ovom projektu. Takođe, primenu je našao i Hydromedia, drenažni beton visoke propustljivosti, inovativno rešenje za efikasno odvođenje viška vode sa ulica, parkinga, staza i sl.

Deonica auto-puta od Obrenovca do Ljiga, dužine 62,7 kilometara, projektovana je za brzine od 130 kilometara na čas. Auto-put je širok 28,4 metra i ima brzu, srednju i zaustavnu traku. Na novoj saobraćajnici su 42 mosta i nadvožnjaka. Novi put trebalo bi da rastereti saobraćaj na Ibarskoj magistrali, a značajno će približiti Zapadnu Srbiju i Beograd, značajno će skratiti vreme putovanja i ujedno povećati bezbednost u sabraćaju. Sa ranije otvorenom dionicom Ljig-Preljina čini celinu od 103 kilometra auto-puta.